Reklamní systémy umožňují nahrát řadu podkladů pro vytvoření reklamy. My vybíráme ty nejlepší formáty, se kterými v rámci systémů Google Ads a Sklik pokryjete ty nejdůležitější plochy.
1. Bannery
Bannery jsou kombinací obrázku, textu a call to action tlačítka. Doporučujeme zpracování těchto nejvíce využívaných a nejefektivnějších formátů:
| Rozměr (px) | Název | Poznámka |
|---|---|---|
| 300×250 | Střední obdélník | Velmi univerzální a často zobrazovaný |
| 300×600 | Půlstránka | Výrazný formát |
| 160×600 | Široký skyscraper | Vysoký postranní banner |
| 970×250 | Billboard | Vhodný pro branding |
| 970×310 | Velký billboard | Nadstandardní rozměr, viditelný |
| 480×300 | Obdélník (často u Seznamu) | Méně běžný u Google, ale akceptovaný |
| 480×480 | Čtvercový formát | Více používaný u Skliku, ale Google ho také podporuje |
| 300×300 | Čtverec Sklik | Formát unikátní pro Sklik |
| 320×100 | Velký mobilní banner | Unikátní pro Google Ads – král mobilního zobrazování |
| 336×280 | Velký obdélník | Unikátní pro Google Ads – silný brandový i výkonový formát |
| 728×90 | Leaderboard | Unikátní pro Google Ads – extrémně častý na desktopu |
Maximální velikost banneru je 150 kB / banner. Tato sada pokrývá ty nejviditelnější plochy v rámci Seznamu a Google.

Ukázka Banneru z realizace kampaně pro Muzeum města Prahy.
2. Obrázkové podklady (responzivní / kombinovaná reklama)
V tomto případě se jedná o ilustrační obrázky, které neobsahují text ani tlačítko. Využijte je v případě, že za vás výslednou grafiku bude skládat reklamní systém (responzivní / kombinovaná reklama). Zde je potřeba udělat ideálně alespoň 3 sady v těchto formátech:
- 1200x1200px
- 1200x628px
Maximální velikost obrázku je 1MB. Bez textu.

Ukázka Banneru z realizace kampaně pro Muzeum města Prahy.
3. Logo
Součástí grafických podkladů je i vaše logo. Zde jsou potřeba 2 formáty:
- 1200x1200px
- 1200x300px
Maximální velikost loga je 1MB.