Jak udělit přístup do Google Tag Manager

Google Tag Manager (GTM, Správce značek Google) je nástroj od Google, ve které můžeme spravovat různé značky. Pro online marketéry mezi tyto značky patří nejčastěji různé měřící kódy (Google Analytics, konverzí kódy nebo remarketingové kody pro Google Ads, Sklik nebo Metu). Pojďme se podívat na to, jak můžete udělit jednoduše přístup někomu jinému (v našem případě agentuře), aniž byste museli někomu sdílet svoje heslo.

1. Přihlaste se do Google Tag Manager

Do vašeho účtu se dostanete kliknutím na odkaz https://tagmanager.google.com/. Pokud nejste přihlášení, otevře se možnost přihlášení k vašemu Google účtu. Je zde potřeba vyplnit e-mail, který máte zaregistrovaný v GTM.

Po přihlášení do účtu by se vám měly zobrazit účty, které máte nasdílené na váš e-mail.

2. Udělte přístup

Stejně jako v Google Analytics i zde máme možnost dát přístup na úrovni účtu nebo konkrétní služby (v tomto případě kontejneru).

  • Pokud chceme dát přístup na úrovni účtu, klikneme podle obrázku na „horní“ 3 tečky (vedle ozubeného kolečka) a zde vybereme Správa uživatelů.
  • Pokud chceme dát přístup na úrovni kontejneru, klikneme podle obrázku na „dolní“ 3 tečky a zde vybereme Správa uživatelů.

Poté, co vyberete, jestli chcete nasdílet přístup na úrovni účtu nebo služby, se vám zobrazí další okno. V pravém horním rohu klepnete na modrou ikonu +. Zde se vám nabídne.

  • Přidat uživatele
  • Přidání skupin uživatelů

V našem případě budeme pokračovat dále Přidáním uživatele. Zde musíte vyplnit následující:

  1. E-mailové adresy uživatelů, kterým chcete přístup nasdílet. Pro snadné přijetí doporučujeme nechat zaškrtnuté oznámení e-mailem.
  2. Oprávnění k účtu / kontejneru, které definuje úroveň přístupu uživatele k vašemu Google Tag Manageru.
    • V případě, že chceme dát přístup na úrovni kontejneru, máme tyto možnosti:
      • Bez přístupu – Účet / kontejner se uživateli nezobrazí.
      • Čtení – Uživatel účtu / kontejneru si může prohlížet jeho značky, pravidla a proměnné. Nemůže však provádět žádné změny.
      • Úpravy – Uživatel může vytvářet pracovní prostory a provádět úpravy, nemůže však vytvářet verze ani publikovat.
      • Schvalování – Uživatel může vytvářet verze, pracovní prostory a provádět úpravy, nemůže však publikovat.
      • Publikování – Uživatel má plná oprávnění vytvářet verze, pracovní prostory, provádět úpravy a publikovat.
    • V případě úrovně účtu máme na výběr:
      • Uživatel
      • Administrátor
  3. Klikněte na tlačítko Pozvat. Každý pozvaný uživatel obdrží pozvánku, kterou musí schválit.

DŮLEŽITÉ! Pokud nastavíme přístup na úrovni účtu, musíme pro každý kontejner nastavit úroveň přístup zvlášť.

Sdílejte: 

Jsme digitální marketingová agentura, která vám pomůže se odlišit na trhu! V agentuře Yaneba pomáháme našim klientům posunout jejich značku v on-line prostředí na vyšší úroveň. Poskytujeme komplexní digitální služby na profesionální úrovni. Můžete si být jisti, že spolupráce s námi uspokojí všechny potřeby vaší společnosti v oblasti digitálního marketingu a přinese hmatatelné výsledky.

Víme, že univerzální přístup nefunguje, a proto s vámi budeme úzce spolupracovat a vše vám vysvětlovat. Chceme vždy plně porozumět vašim potřebám. Každá strategie, taktika nebo doporučení je přizpůsobeno vašim konkrétním cílům. Pečlivě vše ověřujeme na datech. Díky tomu dosahujeme opakovaně úspěchů.

Pokud potřebujete pomoct s nastavením strategie, viditelností ve vyhledávačích nebo s reklamou na sociálních sítích, určitě se nám ozveme. Poradíme si takřka se vším.