UTM Generátor

Jak správně nastavit UTM parametry je jeden z důležitých úkolů nejen pro digitální marketéry. UTM parametry jsou nesmírně důležité pro měření a optimalizaci marketingových kampaní. Poskytují klíčové informace, které nám pomáhají pochopit, které kampaně generují návštěvnost. Jestli vedou ke konverzím a jestli jsou nákladově efektivní. Na základě těchto dat jsme schopni upravit strategie v reálném čase, přerozdělit rozpočty a zlepšit celkovou návratnost investic do reklamy.

Jak fungují UTM parametry

Pokud uživatel klikne na odkaz obsahující UTM parametry, informace obsažené v těchto parametrech jsou odeslány do analytického nástroje (například Google Analytics).

URL odkaz bez UTM

https://yaneba.cz/

URL odkaz s UTM

https://yaneba.cz/?utm_source=zdroj-navstevy&utm_medium=medium-navstevy&utm_campaign=nazev-kampane

Informací, které si můžu poslat, je hned několik. Podívejme se jaké.

  • Zdroj návštěvnosti (utm_source) – odkud návštěvník přišel, například z vyhledávače, sociální sítě nebo e-mailové kampaně.
  • Typ média (utm_medium) – marketingovém kanálu, jako je CPC (cost per click), sociální média, affiliate marketing atd.
  • Název kampaně (utm_campaign) – specifickém názvu nebo sloganu kampaně.
  • Klíčové slovo (utm_term) – použité pro cílení reklamy v případě placeného vyhledávání.
  • Obsah kampaně (utm_content) – který umožňuje rozlišit reklamy ve stejné kampani mezi sebou.

Použijte náš UTM generátor

Připravili jsme jednoduchý UTM generátor, ve kterém můžete snadno vaši URL adresu obohatit o UTM parametry. Vyzkoušejte si to sami.

Celá URL adresa webové stránky (např. https://www.vase-stranka.cz).
Odkud se přichází (google, seznam, newsletter atd)
Marketingové médium (cpc, banner, email, influencer atd)
Produkt, promo kód nebo slogan (např. vyprodej)
Klíčové slov kampaně, můžeme si zde ale poslat i nějakou jinou informaci.
Používá se pro rozlišení reklam.
URL adresa byla zkopírována

Co je to GCLID, FCLID a další xCLIDY?

GCLID (Google Click Identifier) a FCLID (Facebook Click Identifier) jsou unikátní identifikátory používané ke sledování kliků z reklamních kampaní z Google Ads, resp. Facebook Ads. Tyto identifikátory jsou automaticky přidávány do URL reklamních odkazů (pokud to máte zapnuté 🙂).

I když GCLID a FCLID poskytují automatické a detailní sledování, UTM parametry nabízejí širší možnosti použití a vyšší kontrolu nad tím, jaké informace si posíláte. Často se tak používá kombinace obou přístupů.

Sdílejte: 

Jsme digitální marketingová agentura, která vám pomůže se odlišit na trhu! V agentuře Yaneba pomáháme našim klientům posunout jejich značku v on-line prostředí na vyšší úroveň. Poskytujeme komplexní digitální služby na profesionální úrovni. Můžete si být jisti, že spolupráce s námi uspokojí všechny potřeby vaší společnosti v oblasti digitálního marketingu a přinese hmatatelné výsledky.

Víme, že univerzální přístup nefunguje, a proto s vámi budeme úzce spolupracovat a vše vám vysvětlovat. Chceme vždy plně porozumět vašim potřebám. Každá strategie, taktika nebo doporučení je přizpůsobeno vašim konkrétním cílům. Pečlivě vše ověřujeme na datech. Díky tomu dosahujeme opakovaně úspěchů.

Pokud potřebujete pomoct s nastavením strategie, viditelností ve vyhledávačích nebo s reklamou na sociálních sítích, určitě se nám ozveme. Poradíme si takřka se vším.