Jak správně nastavit UTM parametry je jeden z důležitých úkolů nejen pro digitální marketéry. UTM parametry jsou nesmírně důležité pro měření a optimalizaci marketingových kampaní. Poskytují klíčové informace, které nám pomáhají pochopit, které kampaně generují návštěvnost. Jestli vedou ke konverzím a jestli jsou nákladově efektivní. Na základě těchto dat jsme schopni upravit strategie v reálném čase, přerozdělit rozpočty a zlepšit celkovou návratnost investic do reklamy.
Jak fungují UTM parametry
Pokud uživatel klikne na odkaz obsahující UTM parametry, informace obsažené v těchto parametrech jsou odeslány do analytického nástroje (například Google Analytics).
URL odkaz bez UTM
https://yaneba.cz/
URL odkaz s UTM
https://yaneba.cz/?utm_source=zdroj-navstevy&utm_medium=medium-navstevy&utm_campaign=nazev-kampane
Informací, které si můžu poslat, je hned několik. Podívejme se jaké.
- Zdroj návštěvnosti (utm_source) – odkud návštěvník přišel, například z vyhledávače, sociální sítě nebo e-mailové kampaně.
- Typ média (utm_medium) – marketingovém kanálu, jako je CPC (cost per click), sociální média, affiliate marketing atd.
- Název kampaně (utm_campaign) – specifickém názvu nebo sloganu kampaně.
- Klíčové slovo (utm_term) – použité pro cílení reklamy v případě placeného vyhledávání.
- Obsah kampaně (utm_content) – který umožňuje rozlišit reklamy ve stejné kampani mezi sebou.
Použijte náš UTM generátor
Připravili jsme jednoduchý UTM generátor, ve kterém můžete snadno vaši URL adresu obohatit o UTM parametry. Vyzkoušejte si to sami.
Co je to GCLID, FCLID a další xCLIDY?
GCLID (Google Click Identifier) a FCLID (Facebook Click Identifier) jsou unikátní identifikátory používané ke sledování kliků z reklamních kampaní z Google Ads, resp. Facebook Ads. Tyto identifikátory jsou automaticky přidávány do URL reklamních odkazů (pokud to máte zapnuté 🙂).
I když GCLID a FCLID poskytují automatické a detailní sledování, UTM parametry nabízejí širší možnosti použití a vyšší kontrolu nad tím, jaké informace si posíláte. Často se tak používá kombinace obou přístupů.